Brev:
Søvn og bryst som eneste trøst
28. marts 2022
Alder:
6 mdr.
Søvn og bryst som eneste trøst
Hej Helen
Min søn er snart 6,5 måned, og jeg har en "udfordring", da han nægter sut, og det er kun brystet han kan finde ro ved om aftenen, hvis han har opvågninger. Dvs. hverken min mand eller jeg kan få han til at finde ro - det sker først, når han får brystet. Jeg kan fornemme, at han ikke spiser rigtigt, men blot sutter... og sådan fortsætter det natten igennem.
Det har selvfølgelig også indflydelse på maden om dagen. Han har været i gang med mad i en lille måneds tid. Det er ikke det helt store hit, men oftest vil han gerne spise aftensmad. Morgenmad og frokost er kun en par skeer.
Jeg mangler en konkret plan for hvordan vi kan "afvænne" ham, og om der er andet, der kan give ham trygheden? Det vil sikkert også betyde, at han vil spise mere om dagen.
Håber du kan hjælpe med, hvad vi kan gøre, når han er urolig om aftenen (opvågning - uden han er rigtig vågen).
Bedste hilsner herfra