Brev:
Søvn og slyngevugge
23. februar 2022
Alder:
3 mdr.
Søvn og slyngevugge
Hej Helen
Vi har en søn på knapt 3 mdr. som egentlig sover rigtig flot om natten, hvor han ofte sover fra omkring kl. 19 til et sted mellem 2 og 3 om natten, hvor han får en flaske (jeg ammer ikke), og sover så igen til 5-6 tiden og får en flaske igen, hvor han efterfølgende ofte kan sove igen til omkring 07.30-8, hvor vi står op.
Udfordringen er bare, at det lange stræk søvn han tager sig er i slyngevuggen og meget af tiden er med motoren kørende. Han er meget ked af det om aftenen, og vi kan kun få ham til ro i slyngevuggen :( Jeg ville så gerne have han kunne falde i søvn i sin bedside crib i stedet for og så “kun” sove lure i slyngevuggen om dagen.
Det mærkelige er, at når han vågner omkring kæ. 2-3 tiden om natten og har fået sin flaske, så kan vi sagtens ligge ham i sin bedside crib og han sover videre der uden problemer. Også selvom han er vågnet godt op og ikke bliver lagt i bedside crib sovende.
Hvordan får vi ham til at blive puttet i sengen i stedet for slyngevuggen? Eller i hvert fald sørger for han får sovet de fleste timer i sengen i stedet for?
Om dagen er han desværre begyndt at sove meget korte lure. Formiddagen/morgenen sover han gerne 1-2 lure af 45 min varighed pr. stk.. og om eftermiddagen kan jeg være heldig at han sover længere i barnevognen, det har han gjort før 2-3 timer, men nu er han begyndt at vågne i turen i barnevognen efter 45 min. og så skal jeg gå længere for at få ham til at sove mere. Og for det meste sover han igen kun 45 min i barnevognen og vil ikke altid sove videre når vi kommer hjem og den står stille. En sen eftermiddagslur kan jeg ikke altid få ham til og hvis jeg kan er det 30-45 min..
Hvad gør jeg forkert? Han sover lure i slyngevuggen og ellers en til to i barnevognen i løbet af dagen.
Jeg ville jo ønske jeg kunne få ham til at sove andre steder uden bevægelse i løbet af dagen. Har du gode råd til det?
Med venlig hilsen
Ida