Brev:
Ekstrem urolig 15 måneder
22. februar 2022
Alder:
15 mdr.
Ekstrem urolig 15 måneder
Hej Helen.
Min datter på 15 mdr, er det jeg vil kalde EKSTREM urolig. Så meget at folk “glor”, og nogle siger “der er godt nok meget gang i hende”.
Hun kører et virkelig højt gear. Med det mener jeg fysisk, hun kan/vil for eksempel ikke sidde hos mig eller nogen anden i 10 sekunder. Hun vrider og smider sig, og nogengange vil hun så ikke ned alligevel, men op - og når hun så kommer op vil hun ned osv.
Hun smider sig på gulvet og brokker/græder eet højt, uden tårer. Hun er tydeligvis frustreret, men uanset hvad jeg gør, fortsætter hun… To i min familie har tidligere nævnt autisme eller/og ADHD??
Hun trækker ofte vejret hurtigt fordi hun har “så travlt”. Hun kaster meget med sit legetøj og synes selvfølgelig det er sjovt når det så larmer hvis det fx er plastiklegetøj hun kaster med. Har forsøgt at vise hende at det gør man ikke - og så lægge tingene roligt ned for at vise hende hvordan man gør, idet jeg mener hun måske forstår tingene ved at gøre sådan og ikke kun sige nej.
Hun begyndte at gå selv for ca 3 uger siden.
Hun har aldrig i hele sit liv, villet sidde og slappe af eller kramme mig på noget tidspunkt…
Det går mig på og gør mig utrolig ked af det - at jeg ikke kan “tæmme” hende, men at hun er så vild. Jeg forsøger at stimulere hende tilpas, vise hende overskud og glæde. Hun har også de sidste par måneder været meget urolig i mellem 1-2 timer om natten. Ikke brok, men fysisk kastet sig rundt i sengen, og op og ned, ret så voldsomt.
Det skal siges hun er ørebarn og blev opereret i november, januar og skal nu i marts igen………. denne gang tager hun sig dog ikke til ørerne selvom det ene dræn er tilstoppet, så tænker ikke det er det der udgør disse udfordringer pt.
Hilsener herfra