Brev:
Baby på 7 mdr. vågner hele tiden om natten
29. juli 2021
Alder:
7 mdr.
Baby på 7 mdr. vågner hele tiden om natten
Hej Helen
Min datter vågner hele tiden om natten, jeg er nok oppe med hende 7-10 gange om natten. Det er ikke noget problem, når hun sover hendes lure om dagen.
Da hun var mindre ammede jeg hende liggende i vores seng, det resulterede i at hun først ville slippe brystet efter 3 timer. Jeg begyndte så, at amme hende i en stol ved siden af hendes seng, og lige inden hun faldt helt i søvn, så lagde jeg hende i hendes egen seng. Det gik okay, hun skulle bare lige nusses lidt og måske lige vugges lidt med hånden. Nu kan hun for det meste bare falde i søvn selv, jeg sidder selvfølgelig ved siden af hende - nogle gange vil hun slet ikke ligge selv, det er meget forskelligt.
Det gik rigtig fint de første nætter, jeg var lige oppe et par gange for at amme. Men nu er det helt vanvittigt, hun vågner hele tiden og vil kun falde ned hvis hun ammes - nogle gange vågner hun helt op, og falder først i søvn en times tid efter. Når hun vågner og vil ammes, så falder hun i søvn så snart hun får brystet i munden, jeg kan ligge hende uden problemer indenfor 5 minutter.
Det skal lige siges, at hun får 4 faste måltider om dagen udover amningen.
Hvad skal jeg gøre for at ændre denne “vane”? Jeg er træt og det er hun også:-( hun bruger ikke sut, hun har en nusseklud som hun altid får når hun skal sove, men den virker altså ikke om natten, kun efter hun lige er faldet til ro ved brystet.
Håber du kan hjælpe mig:-)
Hilsen
En meget træt mor