Brev:
Powernaps, vokser de mon fra det?
20. maj 2021
Alder:
10 mdr.
Powernaps, vokser de mon fra det?
Hej Helen
Vores piger har taget powernaps siden de var helt små, og vågne ofte efter 35mins lur. De er nu snart 10måneder.
Vi har fundet ud af at hvis vi står klar ved barnevognen efter ca. 30min, kan vi ofte rulle dem videre i søvn, hvis de vågner op. Dog værktøj, selvom en lur til forældrene også havde været dejligt ;-)
Ved godnat putningen, er det lidt mere udfordrende.
Nogle gange kan vi “shhh” og nusse, eller vende dem, til at sove videre, men ofte skal de op og vugges videre i søvnen - også inden de får vækket hinanden selvfølgelig.
Især her den sidste måned hvor har været nye tænder som er skudt op, og 6. Udviklingsspring, har det været ekstra hårdt, da du pludselig også kun er mor der duer, når man er rigtig træt.
Vi mærker en lille forbedring i deres generelle søvn og er mindre pylret igen, og kan pludselig en masse nye ting. Men de 35min er stadigvæk er udmattende følgesvend.
Det er jo ikke unormalt kan jeg forstå med nogle børn powernapper, og skal have hjælp til at komme videre i søvnen. Men nu har det stået på i evigheder synes vi.
Hvordan fungere det med disse powernaps børn kan have, vokser de mon fra det?
Og hvis de gør, hvornår kommer børnene oftes ud af den fase?
Med venlig hilsen
Nora og Ellas lidt trætte forældre ;-D