Brev:
Vågner mange gange i løbet af en lur
19. maj 2021
Alder:
6 mdr.
Vågner mange gange i løbet af en lur
Hej Helen,
Vi har de sidste 1-2 måneder oplevet rigtig store problemer med barnets lure. Hun er nu ved at være 6 måneder :-)
Jeg har forsøgt at kigge i din bog, men jeg synes ikke rigtig, at kunne finde noget om netop dette. Så vi håber at du endnu engang kan komme med nogle gode råd.
Hun sover ca. 2-3 lure nu fordelt på 1-2 korte og 1 lang. De korte er oftest 30-60 minutter (hvis hun sover 2. Sover hun kun 1 er den oftest på omkring 1 time) og den lange er 2-3 timer.
Problemet er at uanset om hun sover lang eller kort lur, så vågner hun op efter 20-30 minutter og skal have “hjælp” til at sove videre. Det kan nogen gange godt betyde en gå-tur på over 30 minutter før hun sover igen. Hun får jo i realiteten ikke nogen god lang lur i løbet af dagen fordi hun vågner så meget op.
Er der nogen gode råd i forhold til dette? Hvordan får vi hende til at sove uden at vågne op hele tiden i løbet af dagen?
Hun er altid glad og trives rigtig godt.
Lidt ekstra information:
Om natten sover hun 10 timer ca. fra omkring 20-20.30 til 06.30 tiden og får mad 2 gange i løbet af natten. Hun får flaske.
Hun vokser som hun skal og vejer 7,8 kg. nu 3320 ved fødslen). Hun får 2 skemåltider om dagen (frokost og aften) og spiser lidt over 1 DL pr. gang samt hun får vand af kop.
På forhånd tak :-)
Med venlig hilsen
Mig