Brev:
Mælk 8 måneder
18. maj 2021
Alder:
8 mdr.
Mælk 8 måneder
Kære Helen.
Hvor meget mælk skal et 8 måneder gammelt barn have, og har du forslag til, hvordan jeg giver hende nok?
Hun får en flaske mme 150 ml før middagsluren, og en flaske på 200 ml før sengetid.
Hun får morgengrød, formiddagsfrugtmos, grøntsagsmos med kød, og håndholdte grøntsager til frokost og aftensmad, og nogle gange lidt håndfrugt efter middagsluren. Mos og grød er med mme. Hun har god appetit, og er godt i stand.
Jeg går i seng samtidig med hende om aftenen, og hun vågner som regel ikke før vi står op om morgenen, og jeg vil ikke sætte vækkeuret for at give hende drømmeflaske eller tidlig morgenflaske.
Hun har tidligere fået flaske om morgenen, men så spiser hun ingen morgengrød (men stadig gerne formiddagsgrød før formiddagsluren).
Bør jeg give en ekstra flaske, f.eks. om morgenen, selvom det går ud over morgengrøden? Eller hvornår vil du anbefale, når jeg ikke ønsker at give drømmeflaske?
Tak for svar:-)
Venlig hilsen
S