Brev:
Natflaske eller ej - 8 mdr.
18. maj 2021
Alder:
8 mdr.
Natflaske eller ej - 8 mdr.
Hej Helen
Så er der bud efter dine råd igen :-)
Grundet vores søns start på livet har vi været tilknyttet neo afdelingen frem til nu. Vi var til tjek sidst i november og har lige været afsted igen i dag og fik et råd af børnelægen som vi slet ikke forstår.
Vores egen læge har yderligere henvist os til børneafdelingen, da vægt og hovedomfang ikke følger sin egen kurve, men flytter kurver op ad. Dvs. Han tager mere på end tilrådeligt.
Tidligere har du rådgivet om vores søns døgnrytme og måltider/flasker. Du rådede os til at indføre en drømmeflaske og en fast flaske før middagslur. Vi indførte frokostflasken fast og ikke som før en vurdering hver dag efter morgenmad og eller frokost. Det fungere bare super godt. Dvs han får flaske kl ca 13:30, 20:30 og ca mellem 3-5 om morgenen. Det fungere super godt for ham, så vi valgte ikke at indføre drømmeflasken. Væskeindtaget svinger stadig en del, men det er blevet klart bedre.
Børnelægen henviste os til afdelingens diætist. Så må vi se om han/hun kan hjælpe os med kurvernes himmelflugt. Desuden mente børnelægen at vi skulle droppe natflasken trods viden om for lidt væskeindtag, at det tit er døgnets største væskeindtag på en gang og tre flasker totalt i døgnet. Vi er ret forvirret over dette råd, så hvad er din holdning til dette?
Vi er meget tilbøjelige til at ignorere det og beholde natflasken.
Venlig hilsen
en meget forvirret og frustreret mor