Brev:
Søvn problemer - 3 mdr.
8. februar 2021
Alder:
3 mdr.
Søvn problemer - 3 mdr.
Kære Helen
Jeg har en dreng på 3 mdr.
De sidste par dage er vi gået i seng kl. 20, hvor vi så har sovet til omkring kl. 1-2 stykker, her bliver han ammet, og så starter sne englen (det kalder jeg ham) med at baske med arme og ben, og kører gerne sine hænder rundt i ansigtet. Jeg tilbyder brystet hver gang han vågner, oftest tager han imod og falder til ro bagefter, hvor han så vågner op en time efter, baskende med arme og ben, jeg tilbyder brystet igen og han falder måske til ro... ellers fortsætter baskeriet efter amningen. Jeg tror han sover under alt dette, da hans øjne er lukket.
Er det normalt? Skal jeg lade være med at give ham bryst hver gang han vågner? Han vil ikke svøbes, så brokker han sig.
Vi står gerne op omkring 7-8 stykker, hvor han ser ok frisk ud
Hvor han bliver ammet, og måske er oppe i en times tid, for så at falde i søvn igen og sove max 60 min, og nu ser han rigtig træt ud og blive meget pylret.
Jeg vil gerne prøve at lave lidt rutine, men det er svært når han tager alle disse små lure.
Dagen igår så f.eks. sådan her ud:
Op kl. 7.00
Ammer
Falder i søvn kl. 7.45 på min skulder
Vågner kl. 8.45
Ammer
Falder i søvn kl. 9.14 ved mit bryst
Vågner kl. 10.00
Bleskift
Falder i søvn kl. 11.00
Vågner kl. 11.45 vil ikke op, bliver sur, men ligger og kigger i vuggen vågen i 30 min.
Falder i søvn igen.
Som du kan se, sover han de der 45 min afgangen. Er der en mulighed for, at jeg kan få ham til at tage længere træk?
Det er ikke meget vi får leget og snakket osv., når han tager alle disse korte lure.
Med venlig hilsen
Maria