Brev:
Sove uden vugning - opfølgning
4. februar 2021
Alder:
6 mdr.
Sove uden vugning - opfølgning
Hej igen Helen. Og tak for dit sidste råd omkring udgravning af vugning, når vores datter skal sove.
Vi prøvede det af selv, inden vi modtog dit svar 😊 og vi lykkedes med at putte hende to gange igår uden at trille overhovedet. Vi var bare ved hende, nussede hende, sang og holdt hende i hånden og på kroppen. Vi rystede kun meget lidt i vuggen, når hun blev urolig.
Vores problem med det vugning (trilning) er dog om natten. Hun har generelt sovet rigtig godt om natten, men for tiden vågner hun - gerne omkring 1-2 tiden og så igen 05.30. Før i tiden havde hun "opvågninger" hvor hun bare lige skulle have sutten, vendes eller lige vugges meget lidt. Uden egentlig at være rigtig vågen. Den sidste uges tid har hun dog vågnet om natten, og er rigtig vågen. Og det kræver en del trilning frem og tilbage med vuggen.
Vi har nu købt en tremmeseng fordi hun har brug for mere plads - og så har vi købt bed bouncers, som vi vil prøve af. Men vi er i tvivl om det er nok for hende, dér om natten når hun skal falde hen igen. Har du nogle fif? Hvis det med bed bouncers ikke er nok. For det er ikke forsvarligt at have hende liggende i vuggen meget længere, sådan som hun karter rundt.
Og er det meget naturligt at de i 6 måneders alderen ændrer på deres søvn om natten? Hun har ikke haft rigtige opvågninger i mange måneder, men for tiden er det rimelig fast med dem hver nat. Også selvom hun ikke har vendt sig eller andet.
Hun sover forresten på eget værelse 😊