Brev:
Putning for natten
30. november 2020
Alder:
1 mdr.
Putning for natten
Hej Helen.
Nu er vores lille pige blevet 6 uger gammel og jeg har er par spørgsmål til putning om aftenen.
Jeg ved, at hun ikke er så gammel endnu, og vi har bare fulgt hendes behov for søvn og mad, som det nu har været. Hun er lidt urolig om aftenen, som man nu kan forvente af en lille baby på hendes størrelse.
Vi synes det er meget uregelmæssigt, hvornår vi kan putte hende for natten, da dette kan være alt mellem kl 20 og 24. Nogle gang er hun træt og vi putter kl 20 for at hun vågner en halv times tid efter og er helt frisk igen - her skal det nævnes, at hun ikke er ked af det eller utilfreds. Det betyder også at “putteritualet” (tør ble, nattøj og ammes i stuen) er foregået måske et par timer før hun overhovedet kommer i seng for natten. Det er ikke altid, at hun vil have noget at spise igen, hvis der er gået et par timer. Har du nogle gode råd til, hvordan vi kan lave lidt mere rutine om aftenen?
Ved godt hun stadig er en lille pige og at tiden arbejder for os. Men kan man forberede gode vaner, så gør jeg det gerne :)
Hun sover okay om natten og vågner 2-4 gange for at få mad. Dog oplever jeg også her, at hun ammes og døser hen for så efter 5-10 minutter at vågne og være frisk. Hun græder ikke, men mosler lidt og kigger rundt. Hvad skal vi gøre her?
Lige pt venter vi til, at hun brokker sig lidt og går derefter rundt for at vugge hende i søvn.
Håber du har lidt gode råd.
Med venlig hilsen
Mor til en lille ny