Brev:
Dreng på 16 mdr er svær at putte
4. maj 2020
Alder:
16 mdr.
Dreng på 16 mdr er svær at putte
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig fordi vores dreng sov rigtig dårligt om natten. Nu sover han meget bedre med få opvågninger, og nogen gange også hele natten i hans egen seng.
Nu er problemet putningen. Specielt hans middagslur. Han har været meget nem at putte i mange måneder, og er faldet i søvn på maks 5min i sin barnevogn g sov 2,5-3,5 timer. Men nu tager det gerne 30min-2 timer at få ham til at sove. Det er næsten lige meget hvor længe han har været vågen, så tager det lang tid. Selv efter han har været vågen i 7 timer, kan det være svært. Når han er faldet i søvn sover han ofte rigtig længe, og nogen gange må vi vække ham efter 3,5-4 timer. Der er også dage hvor han kun sover 1,5 time, også selv om han måske kun har sovet 8-9 timer om natten.
Om aftenen er det samme historie. Det tager minimum 45min og ofte 1,5 time at putte ham.
Hans dag tænker vi burde se nogenlunde sådan ud:
06:30: Godmorgen
12:00-15:00: Middagslur
20:00: Godnat
Han vågner altid mellem 6-7, men de fleste dage kan vi først få ham til at sove lur kl 13-14 stykker, og så sover han først kl 22.
Har du nogle gode fif til hvordan vi kan få en der er nemmere at få til at sove - specielt til middagslur? Og til hvordan vi kan få de samme puttetider hver dag?
Bedste hilsner
Trine