Brev:
Amning - 3 mdr. pige
24. marts 2020
Alder:
3 mdr.
Amning - 3 mdr. pige
Kære Helen,
Tusinde tak for dit meget hurtige svar - det var meget brugbart! Det viser sig, at hun sover fint uden svøb om natten. Søvnen om dagen er dog stadig comme ci comme ca, men vi prøver!
I forhold til amningen, så har det selvfølgelig, på grund af flaskerne, aldrig været helt nemt. Vi har brugt ammebrikker, da hun ikke har kunnet få ordentligt fat og lave vakuum med tungen. Vi har set en ammeekspert, der mente, at det var problemet i alt fald. Ammebrikkerne blev ligesom en vane og de gange vi har prøvet at tage dem af, har det virkelig været svært for hende at forblive suget fast. For en uge siden tog hun så bare fast, og kunne sagtens amme uden ammebrikkerne. YAI!
Problemet er nu, at hun slet ikke rigtigt gider amme mere. Jeg går ud fra, at det er fordi det er hårdere for hende at amme uden ammebrik og at hun er vandt til flaskerne. Hun suger sig ofte godt fast i starten og ammer lidt og når hun giver slip, hjælper jeg hende med at få brystet ind i munden. Nogle gange vil hun gerne amme i 10 minutter andre i 2, inden hun begynder at skrige, når jeg forsøger at lægge hende til.
Er der noget vi kan gøre, for at hun kan komme til at amme længere? Jeg begynder lidt at føle at amningen er for mig og ikke for hende, og det er selvfølgelig ikke målet. Jeg pumper ud, for at holde produktionen nogenlunde oppe, men jeg har aldrig produceret nok, til at hun udelukkende kunne få mad hos mig. Der er mindst 30ml tilbage i alt (to bryster), når hun ikke gider amme mere, men nogle gange meget mere.
Igen tusinde tak for din hjælp. Jeg håber du og dine kære er ok i denne svære tid.
De bedste hilsner,
Carina