Brev:
Baby ondt i maven!
2. februar 2020
Alder:
3 mdr.
Baby ondt i maven!
Hej Helen.
Min datter er nu 15 uger og blev ammet de første 3 dage på sygehuset, derefter har hun kun fået MME. Fødslen gik super godt, ingen komplikationer.
Jeg skriver til dig da jeg oplever at have en datter som ikke trives/er glad. Hun har fra start haft bøvl med maven. Afføringen kommer med flere dages mellemrum og den er helt vandtynd. Hun presser og presser og bliver tomatrød i ansigtet selvom der lige har været afføring..
Vi har forsøgt at skifte erstatning uden held. Vi blev sendt til børnelæge som scannede hendes mave men der stod ikke gammel afføring og blokerede, hans eneste ide var at udskrive Movicol/Lacrofarm. Jeg fortalte at afføringen er vandtynd og alligevel presser hun som om det er stenhårdt det der skal ud. Hans eneste svar var blot at det var ikke logisk nej. Selvom hun er på Lacrofarm presser hun stadig helt vildt!
Jeg er meget frustreret og træt efterhånden. Hun er ked hver gang hun skal puttes både til lur og nat. Hun kan godt sove 4 timer i barnevognen om dagen men har SÅ mange opvågninger at jeg ingenting kan nå, uden at skulle ud og rokke videre eller give sutten.
Lægerne siger blot “gå op i Lacrofarm” eller “skift mærke”. Det synes jeg vi har prøvet nu og ingen ændring.
Har du nogen ide til hvad hendes pressen og generelle ubehag kan skyldes og evt løses? Vi har også fået lavet en afføringsprøve, den viste ingenting.
Vi har gået til zoneterapi, kiropraktor og osteopat, uden held. Kan det virkelig bare være “umodne tarme”?!
Venlig hilsen