Brev:
Optrapning af skemad - hvordan, hvor meget og hvornår?
22. december 2019
Alder:
4 mdr.
Optrapning af skemad - hvordan, hvor meget og hvornår?
Hej Helen
Min dreng er 4.5 mdr og vi er lige startet på skemad for 3 dage siden. Det går vældigt. Han griner, smiler og slubre det i sig. Indtil videre har vi holdt det på et smagsprøve niveau, hvor han har fået ca 5 skefulde pr gang. Vi er startet op på majsgrød og han får det efter første lur omkring kl. 11-11.30. Han har fin afføring og virker ikke generet på nogen måde. Han får tilbudt vand af kop til måltidet og lidt i løbet af dagen.
Mit spørgsmål lyder hvornår kan vi introducere et måltid mere? Tænker måske noget grøntsagsmos om aftenen?
Hvornår kan vi øge mængden af grød om formiddagen og hvor meget øges der med? Ved godt det nok er forskelligt for baby til baby men måske der er lidt et pejlemærke at gå efter?
Hvor meget vand må han få i løbet i dagen?
Sådan som det kører nu med vand og grød har det ikke påvirket min amning.
Hilsen Line