Brev:
Sove til nat tidligere
16. oktober 2019
Alder:
8 mdr.
Sove til nat tidligere
Hej Helen
Nu skriver jeg sørme til dig igen igen, men du er så dygtig til at komme med råd og vejledning. Denne gang er det nattesøvnen og tidpunkt.
Min søn på snart 9 måneder, har altid været forholdsvis nem at putte til nat og altid mellem 19-19.30 og stået op 6.30 uden opvågning
Men.. nu mener han gennem de sidste to ugers tid at han først skal sove mellem 20-30.30 og så stå op alt mellem 6.30-8.
Han er en meget motorisk dreng det er langt foran “statistikkerne” han kravler derud af, hurtigt og nemt, kravler op af trapper, rejser sig af ALT, slipper med hænderne og øver sig i at stå og gå 😀 og det er jo fantastisk. Han er så glad og skøn
Han er startet i dagpleje lige så stille hvor han senere skal være fra 6.45-15
Så.. jeg vil jo rigtig gerne tilbage til putte tidspunktet 19-19.30, så han kan få sine 10-11 timers nattesøvn.
Hvordan får jeg ham tilbage til det?
Hans dag ser ud “normalt”
6.30 vågner og vi hygger lidt
7.00 havregrød og frugt
8.30-10 formiddagslur
11.30 middagsmad - rugbrød og bolle
12.30-14.30 middagslur med en flaske i barnevognen
15.00 - lidt yoghurt, A38 eller laktosefri med lidt frugt
17.30/18: aftensmad
19.00 aftengrød
19.30, puttes i seng med en flaske og sover til 5, hvor han får en lille slurk mælk og sover igen til mellem 6-6.30
Nu sover han tit først 20.30 - fordi han hvert minut rejser sig op i sengen. Han griner og efter noget tid brokker han sig og sådan bliver det ved.
Den rytme vil jeg gerne tilbage til så han får en god morgen i dagplejen
Hilsen
Mor til T