Brev:
Styrke min datters selvværd
21. august 2019
Alder:
5 år, 10 mdr.
Styrke min datters selvværd
Hej Helen
Vi har en datter på knap 6 år (til oktober).
Hun er lige startet i skole.
Hun har en udfordring med let at blive ked, frustreret når noget driller eller hun ikke lige kan det. Det er selv ved de mindste ting - hun kan ikke få et papir i en plastiklomme, en knap driller, maden falder af gaflen og tusind andre ting.
Jeg skal være ærlig og sige, at både mor og far har efterhånden rigtig svært ved at takle det og vi kommer desværre alt for ofte med kommentarer som "hold op med pjat/hold op med at tude. Tag dig dog sammen." og videre i den dur, som jeg i mit hovede udemærket godt ved, at det ikke løser tingene, men nok nærmere gør hende endnu mere ked/føler sig forkert.
Det har været sådan i årevis og vi har for 1,5-2 år siden virkelig prøvet at tage den pædagogiske hat på i en lang periode på 5-6 mdr. og guidet hende og talt roligt om det, men det gjorde det nærmest bare endnu værre...
Jeg har brug for at vide, hvad vi helt konkret skal gøre/sige når det sker.
Håber du kan hjælpe.