Brev:
Baby vil ikke spise/drikke
7. juni 2019
Alder:
6 mdr.
Baby vil ikke spise/drikke
Kære Helen.
Først og fremmest tak for en god brevkasse, som jeg også har benyttet tidligere :-)
Min lille dreng er efterhånden blevet godt og vel 6 mdr. og og startede så småt op med skemad for et par måneder siden. I starten gik der kun fremad og han elskede at smage en masse forskellige typer mad - lige fra frugtmos til grød! Samtidig drak han ca. 6-700 ml. Modermælkserstatning.
De seneste 3 uger er han dog i stigende grad begyndt at have dage (også flere sammenhængende) hvor han fuldstændig nægter at spise. Han slår til skeen og uanset hvad jeg tilbyder ham, får han en helt forkert grimasse i hovedet! Sådan kan der gå en hel dag :-( jeg er efterhånden meget bekymret, da han nu heller ikke drikke andet end mellem 400-500 ml. Modermælkserstatning.
På en dårlig dag tager han en flaske først på aftenen, igen ved midnatstid og så ca. Kl. 0400..... så kan der til gengæld også godt gå hen til næste dags aften hvor han kun drikker vand af kop (det er han så også god til), men ingen mælk får og kun sparsomt med grød/mos.
På en god dag tager han udover mælken en portions fuldkornsgrød om formiddagen, grøntsagsmos middag og kartoffelmos med lidt kød til aften.
Jeg har været ved lægen er par gange og der er hverken noget som generer han i øre eller hals/svælg. Jeg kan heller ikke se belægninger i munden som tyder op svamp!
Jeg er bare SÅ bekymrer for ham, og synes simpelthen jeg har prøver Alt!
Det skal siges at han, selvom han er en lille fyr på kun godt og vel 7 kilo, ellers trives og har der rigtig godt. Han er en lille humørbombe og udvikler sig fuldstændig som han skal:-) han sover ca. 11 timer om natten og to mindre lure om dagen.
Min læger kan ikke forstå jeg er bekymrer og griner nærmest af mig... hun mener bare, at det “skal baby nok selv regulere”. Er dog bare så frustreret da det fylder nærmest hele vores dag!
Håber du kan hjælpe.
Med venlig hilsen
En bekymret mor