Brev:
Baby 7 måneder vil ikke spise
28. maj 2019
Alder:
7 mdr.
Baby 7 måneder vil ikke spise
Hej Helen
Jeg har en skøn datter på 7 måneder, som vejer 10 kg.
Vi var kommet godt igang med grød, mos, lidt rugbrødshapsere osv. - hvilket gik rigtig fint. Når vi har været på farten har hun fået Sempers tube mad fx “ris, kylling og grøntsager”. Dette er nu det eneste hun vil spise samt rent frugtmos. Hun nægter alle de ting, som hun ellers godt kunne lide.. Fx var hun vild med kartoffelmos med lidt torskerogn i. Hun lukker bare munden og drejer hovedet væk, og en gang imellem åbner hun så munden og får en enkelt skefuld. Hun bliver ikke ked, men gider bare ikke.
Hun er helt tydeligt sulten, men spiser bare ikke det vi serverer. Har både prøvet at servere det samme for hende en del gange i træk og omvendt også prøvet at være varieret.
Hvis jeg serverer frugtmos eller Sempers mad, så kan spise en ret stor mængde. Men vil jo selfølgelig langt hellere have, at hun får vores hjemmelavede mad.
Har ligeledes forsøgt med, at hun starter med en stav agurk selv, for at sætte gang i enzymer osv., men lige lidt hjælper det.
Udover skemad får hun MME, det har hun gjort siden 4 mdr. Hun får nu 400-500 ml, hvilket er ok med SP og egen læge. Hun begyndte nemlig også at nægte mælken, da vi startede på skemad, nu har vi dog fundet et ok leje.
Hun er en rigtig glad pige som sover godt og udvikler sig rigtig fint!
Det virker heller ikke som om er generet i gummerne og har også daglig afføring.
Aner ikke hvad jeg skal stille op?
Det er bestemt ikke fordi hun hellere vil have mælken, for den interesserer hende stadig ikke synderligt.