Svar: Kan babyer spise kyllingefileter?
2. april 2019
Alder:
10 mdr.
Kære mor
Tak for dit brev :)
Din dreng må meget gerne få kyllingefilet, men når det er sagt, så kan kyllingefilet stegt på panden nogle gange godt blive lidt tørt og dermed svært for jeres dreng at tygge.
Du behøver dog ikke blende dem, men kan f.eks. skære dem ud i meget små stykker, så det bliver mere "hakket" end blendet. Og du kan også prøve at koge dem først, fordi kogningen kan være med til at blødgøre kyllingekødet og gøre det lidt mere saftigt, og derefter så stege dem lidt på panden, så de får lidt farve :)
Hvis du steger kyllingefilet eller kyllingebryst og oplever, at stegeskorpen bliver for sej og trevlet, så kan du give ham indmaden og skære stegeskorpen fra... på den måde kan I stadig spise det samme :)
Din dreng behøver ikke kindtænder for at kunne tygge. Hans gummer er hårde og han vil sagtens kunne tygge uden tænder. Nogle børn er mere end 12 år gamle, når de får de første tænder, og de kan sagtens tygge mad i stykker før den alder :)
Håber du kan bruge dette lidt videre - fortsat god appetit :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske