Brev:
Vitaminpiller - 3 år, 4 mdr.
22. marts 2019
Alder:
3 år, 4 mdr.
Vitaminpiller - 3 år, 4 mdr.
Kære Helen,
Jeg har et (for en gangs skyld) kort spørgsmål:
Da min datter i november var til sin 3års undersøgelse, spurgte jeg børnelægen om anbefalinger af vitaminer. Hun sagde, at hun faktisk ikke længere anbefalede at give piger multivitaminer, fordi der var undersøgelser, der viste, at de havde øget dødeligheden, når man blev voksen. Om det kun gjaldt piger eller også drenge, fik jeg ikke spurgt ind til.
I stedet, sagde hun, kunne man give blot Dvitamin eller en god fiskeolie. Så jeg har siden november givet min datter fiskeoliekapsler hver dag.
Hvad er dine tanker om dette? Kender du til disse undersøgelser og resultater? Eller er det en amerikansk "grille"? Og hvad anbefaler du/de danske standarder?
På forhånd tak.
A´s mor.