Brev:
Næsten 7 mdr. - vil helst ikke have skemad
29. maj 2005
Alder:
7 mdr.
Næsten 7 mdr. - vil helst ikke have skemad
Kære Helen
Det er muligt, jeg bare har brug for et opmuntrende ord om, at andre har oplevet det samme som mig...men:
Min søn på næsten 7 mdr. er næsten ikke til at vænne fra brystet! Jeg begyndte med skemad den dag, han fyldte 6 mdr., og i modsætning til hans storebror synes han, det er noget mærkeligt noget og vil ofte slet ikke spise.
Jeg prøver både den ene og den anden grød, og nogle gange går det da også nogenlunde. Jeg har også givet frugtmos og gulerodsmos (sidstnævnte er hans mindst glad for!), men det er kun hver anden gang, at han gider det.
Der går så lang tid mellem hans måltider, at jeg synes, han bør være sulten. Han spiser heller ikke så meget om natten, at det burde fylde hans mave op.
Hvad gør jeg for at "motivere" ham? Han har også sværere ved selve det med at åbne munden, end hans storebror havde: Han åbnede bare hangaren!
Har du nogen gode råd? Alt vil blive værdsat.
Skal jeg f.eks. helt holde op med at amme om dagen? Jeg prøver at holde et mønster, der hedder tidlig morgenamning, grød op ad formiddagen, tidlig eftermiddagsamning, mos ud på dagen, godnatamning og en natteamning, evt. to korte natamninger.
Venligst
Neel