Svar: Min datter på snart 8 mdr vil ikke spise skemad
29. maj 2005
Alder:
8 mdr.
Kære Du
Jeg er helt sikker på at det bare er en periode og at din datter nok skal begynde at spise igen:o)
Måske har hun flere tænder på vej, måske er hun lidt forkølet, sløj eller lignende, måske er hun kommet til den alder, hvor hun gerne vil lidt mere selv.
Prøv derfor at give hende noget andet end skemaden. Du kan naturligvis stadig prøve med skeen, men giv hende brød hun skal tygge og små stykker grønt. Hvad med nogle pastaskruer, kartoffelbåde, indmaden fra en frikadelle. Prøv at lade hende selv og lad hende smage det, du har på din tallerken.
Derudover vil jeg sige at netop nu, hvor hun er begyndt at kravle, så kan hun godt komme ind i en fase hvor hun bliver meget mere pylret. Begynder at vågne om natten, hvor hun eller sov så godt, virke småklynkende og der vil ikke være så langt imellem glæde og frustration. Det hører med til hendes alder og den 'seperationsfase' hun nu går igennem.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske