Brev:
Sjatspisning del 2
8. november 2018
Alder:
4 mdr.
Sjatspisning del 2
Hej Helen
Mange tak for dit svar! Jeg har jo selv haft samme tanker med at det er helt okay og lige efter bogen at hun spiser før hun skal sove. MEN problemet ligger jo i at hun ikke spiser et helt måltid når hun bliver puttet. Hun spiser mellem 10-50 ml, nogle gange kan vi tvinge den op på 100 ml, når hun bliver puttet. Vi har forsøgt, at give lidt inden hun kommer ud i barnevognen og så resten ude i barnevognen, men det får hende ikke til at spise mere. Hun sover ikke lange lure (maks 45 min), så når hun har spist de 45 ml inden en lur, går der ikke 3 timer fra hun har spist og til hun er træt igen, da hun kun kan holde sig vågen 1 time-halvanden.
Hun spiser til gengæld rigtig store mængder om natten og tanker op mellem kl 23-03. Dette er f.eks. i dag, hvilket er et typisk døgn for os. (hun bliver puttet med en flaske kl 19 og flasken indeholder 240 ml. Nogle gange drikker hun det hele andre gange ca. 150 ml)
00.00: 110 ml
00.23: 145 ml
02.05: 150 ml
03.45: 45 ml
står op kl 05.15 (er ikke sulten)
06.50 puttes hun og drikker 50 ml.
Sover 40 min.
09.30: Puttes og drikker 70 ml Sover en time
12.30: Drikker 100 ml
sover 20 min
15:45: Drikker 45 ml og vil ikke sove eller spise mere.
17.30: Får hun grøntsagsmos
19:00 Puttes med en flaske og drikker mellem 150-240 ml.
Normalt ville hun også få noget grød om formiddagen og spiser ca 1 dl. der.
Hun får jo den mængde mælk hun skal have. Jeg ser det bare som et problem at størstedelen bliver drukket om natten. Nogle nætter spiser hun endnu mere end angivet ovenfor og jeg laver ikke andet end at lave flaske og give hende mad. Da hun ikke spiser særlig godt af flasken og det tager hende op mod en halv time at spise 150 ml, giver det ikke meget søvn om natten.
Hun er en meget stor pige i forhold til sin alder og vejer 9.820 gr. nu. Så hun mangler jo ikke noget.
Min store søn blev også puttet med en putteflaske i barnevognen og dette var ikke et problem da han spiste en hel flaske og sov et par timers lur derefter.
Med venlig hilsen