Brev:
Mad og sovevaner 5 måneder
25. maj 2005
Alder:
5 mdr.
Mad og sovevaner 5 måneder
Hej Helen,
Min datter på fem måneder er begyndt at sove rigtig dårligt om natten.
Da hun var lille og indtil for ca. en måned siden sov hun gerne fra kl. 20 til 24, fra 24 til 4 og så igen til kl. 7. Men inden for den seneste måned er hun begyndt at vågne med to times intervaller fra hun bliver puttet kl. 21 og fra kl. 4.30 er det cirka hver halve time.
Efter opfordring er jeg begyndt at give hende grød om aftenen (hun tager gladeligt hvad der svarer til en flaske...) men det har umiddelbart ingen effekt på hende. Resten af dagen får hun bryst, enkelte gange supplerer jeg dog med modermælkserstatning, men intet "slår hende i gulvet " om natten.
Når hun vågner, småklynker hun og kun få gange lykkedes det at give hende sut i stedet for bryst. Hun spiser også hver gang, hun vågner. Jeg er ved at være rimelig brugt og vil derfor gerne høre, om vi kan gøre noget for at få hende til at sove bedre. Skal jeg prøve med grød flere gange om dagen - og kan jeg give hende for meget?! Hun er en stor pige på godt otte kilo ( vejede 3244 da hun bev født), så underernæret kan man ikke sige, hun er....
Vi har også prøvet at ligge hende ind til min kæreste for at se, om det bare er trygheden hun søger. Men hun bliver rigtig vred og ked af det og stopper først, når hun bliver lagt til bryst.
Håber du kan hjælpe!
Med venlig hilsen
Julie