Brev:
Sovevaner 7½ mdr
25. maj 2005
Alder:
7 mdr.
Sovevaner 7½ mdr
Hej Helen
Vores datter sover kun fra kl. 20:00 - og så vågner hun mellem 4:30 og 5:00 om morgenen (hun er 7 1/2 måned). Kl. ca. 7:00-9:00 sover hun igen - dernæst igen 1 time omkring frokosttid og måske 1/2 time sidst på eftermiddagen.
Det er simpelthen så anstrengende altid at blive vækket så tidligt om morgenen. Er der håb om at det ændrer sig med tiden, når hun starter i vuggestue?
Hendes spisevaner ser nogenlunde sådan ud:
kl. 6:00 1/2 dl øllebrød samt 200 ml mme.
Kl. 9:00 Risgrød
Kl. 12:00 200 ml. mme
Kl. 15:00 Broccolimos + 100 ml mme
Kl. 18:00 Spaghetti Bolognese
Kl. 19:30 200 ml vælling
Hun er en meget aktiv og glad pige, der griner og pjatter sig igennem dagen. Det eneste tidspunkt hun er utilfreds og græder er når hun skal lægges. Det foregår således...Kl. ca. 19:30 får hun vælling og nattøj på. Dernæst en godnatsang og så siger vi godnat og går fra værelset. Nogle gange falder hun selv i søvn. Andre gange ligger hun og græder for at vi skal komme igen. Når jeg går ned til hende, tager jeg hende op, aner hende og trykker hende ind til mig...Nogle gange lykkes det mig at lægge hende i seng uden at hun begynder at græde igen. Andre gange fortsætter hun med at græde. Hvis hun bliver ved med at græde tager jeg hende med ind i vores seng, og så falder hun i søvn i løbet af få minutter. Og så bærer jeg hende ind...lyder det som en ok måde at håndtere indsovningsproblemerne på?
De første 3-4 timer sover hun rimeligt tungt og det er svært at vække hende selv hvis det støjer i huset. Men, når kl. er på den anden side af 24:00 skal der ingenting til for at vække hende. De fleste gange vågner hun mellem 12:00 og 4:00 og græder lidt. Derpå går jeg ind og henter hende ind i vores seng...for at få hende til at sove igen. Hvis kl. kun er 12:00 sover hun som en sten i vores seng 2 minutter efter hun er båret ind. Hvis kl. er 4:00 er det mildest talt umuligt at få hende til at sove.
Jeg tænker på, om det er en dum ide at jeg bærer hende ind til os. Det er jo svært for alle parter at sove på den måde. Hvad vil du råde os til...?
Hilsner
Lise