Brev:
Flipper ud ved spisebordet
25. maj 2005
Alder:
17 mdr.
Flipper ud ved spisebordet
Hej
Vores dreng er nu blevet 17 mdr. og har fået en dårlig vane ved spisebordet. Han bliver sat i sin højstol, får hagesmæk og sin tallerken med mad. Ca. 5 sekunder efter begynder cirkuset. Han græder og roder rundt i maden og smider lidt af den på gulvet.
Vi tager så tallerkenen fra ham og siger nej, lader ham græde mens vi spiser videre. Et øjeblik efter når vi kan få indført et ord siger vi at han kan få sin tallerken tilbage. Men så sker der bare det samme igen og vi tager den fra ham....
Han kan godt spise med ske/gaffel, men det er stadig nemmest for ham at bruge fingrene. Vi vil ikke tvinge ham til at bruge bestik, for vi vil gerne have en afslappet atmosfære når vi spiser. Mon han er frustreret over ikke at være bedre til at bruge bestikket? Det kan jeg ikke tro, for det er allerede inden han får det i hånden, at han flipper ud.
Vi har også prøvet at sende ham fra bordet når han flipper og så lade ham komme tilbage når han slapper lidt af. Jeg har egentlig ikke lyst til at afbryde vores måltid fordi han flipper så mener du det er ok vi bare fortsætter med at spise selvom han har fået taget tallerkenen fra sig.
Håber du har et godt råd!
Hilsen Janni