Brev:
Tvillinger vågner tidligt
29. september 2018
Alder:
8 mdr.
Tvillinger vågner tidligt
Hej Helen.
Ja nu søger vi lidt hjælp.
Vi er en familie på 5 vores stor pige på 7 år og tvillinge piger på snart 8 mdr.
Tvillinge piger er født ved i gangsætning 2 uger før termin er født almindeligt. De har ikke fejlet noget, men har været meget urolige, kede af det og bøvlet med hård mave så vi har også været af og på movicol. De har fuldt samme rytme hele tiden for at jeg ikke skulle gå kold i det her.
Nå nu til spørgsmål. De er startet i dagpleje den 20/8 og det går rigtig godt. Den sidste uges tid har tingene taget en drejning. De er begyndt at vågne mellem kl 5.30-6.00 normalt vågner de kl. 7 hvilket passer godt til vores rytme i forhold til den store der er også skal op og vi kan aflevere alle børn på en gang uden vi har 2 små der skriger fordi de er ved at være trætte. Så vi vil gerne have hjælp til at vi kan rykke den vågne tidspunkt.
Rytme den sidste uges tid:
Vågner 5.30-6.00 får fl inde i sengen hver dag har det været en af dem der sover videre og den anden ikke. Den der ikke sover har vi taget med ind i vores seng hvor vi så prøver at lege nat uden lys og snakken indtil kl 7.00
7.00 havregrød
8-8.30 fl puttes til lur derefter sover 1-2 timer
9-10.00 grød/frugtmos
11.30 grød fuldkorn eller øllebrød puttes derefter sover 2 timer
13.30 grød
16.00 sove 1 time
17.00 grød (har flere spørgsmål senere omkring aften måltid 😊)
19-19.30 fl i sengen puttes til nat
Hvad går galt?
Hilsen Annemette