Brev:
Lure i vuggestuen
23. maj 2005
Alder:
10 mdr.
Lure i vuggestuen
Hej Helen
Tak for dit svar om mellemørebetændelser, dræn og nattesøvn :-) Jeg tror nok det går fremad, omend det ikke er populært at stoppe natamningen igen.
Jeg har et tillægsspørgsmål angående hendes søvn om dagen. Du skriver at 2 lure er passende når man er 10 mdr. og det virker som om det passer meget godt. Her i weekenden har hun sovet 2 timer formiddag (9-11) og 1-2 timer eftermiddag fra ca. 14.30 og det har virket ret godt.
MEN i vuggestuen bliver de fleste børn puttet efter frokosten kl 11.30 incl. Maja (så sover hun 2-2½ time). Hun sover nogen gange yderligere en halv time om formiddagen og hun sover så en time mere når vi kommer hjem sidst på dagen, da jeg synes der er for mange timer fra kl 14 til kl 20.
Hvad er det bedste at gøre - insistere på at hun skal have en anden rytme end de andre unger (nok svært i længden), eller holde fast i 3 lure istedet? (hvor mange timer kan jeg forvente hun kan holde sig vågen - hun virker ret træt efter ca. 3 timer, men det kan vel også være moderen der er vant til at det er sådan)
Mange hilsner
:-)