Brev:
Separationsfasen - 8 mdr.
25. september 2018
Alder:
8 mdr.
Separationsfasen - 8 mdr.
Hej Helen.
Vores dreng på næsten snart 9 måneder er med helt sikkerhed i separationsfasen. Det har han været i noget tid, meeeeen de sidste 10 dage har været rigtig hårde om natten.
Både hans far og jeg kan putte ham om aftenen, uden problemer, men efter 45 min. Ca så starter han bare med at vågne. Vi kan sagtens få ham faldet til ro igen, men det vare faktisk hele natten med opvågninger Ca 1 gang i timen, andre gange nærmest kun 30 min. Interval. Jeg ammer ham Ca. Kl 24, plus-minus og resten af natten kan han klare sig uden. Dog er han blevet ammet kl 05.00 nogle gange, fordi jeg simpelthen bare har haft brug for mere søvn og sådan bliver det ved med at være i denne periode, for at jeg så kan fungerer om dagen. Men vi er faktisk så trætte og vi får ingen sammenhængende søvn her hjemme.
Vi har haft succes med at i løbet af natten/tidlig morgen tage ham ind i vores seng, og så sover han meget bedre når han kan mærke os tæt på, han vågner stadig, men så hjælper sutten som regel og vi slipper for at skal helt ud af sengen. Det jeg lidt tænker er at fra kl 24 af, hvis han har haft mange opvågninger, bare tage ham ind der med det samme i håb om at kunne få noget sammenhængende søvn. Min frygt er dog om han bliver afhængig af at ligge så tæt ved os og at han lige pludselig ikke vil sove i sin egen seng. Vi er ret tilfredse med at han sover i sin egen seng, men vi kan snart ikke klare flere nætter uden søvn. Hvad ville de råd være.?
Problemet er ikke at få ham til ro igen når han vågner, for det kan vi godt, men vi kan bare ikke overskue at skulle derind 6-10 gange om natten mere. Håber du har nogle råd.
Jeg overvejet også at købe en bedside crib, så han kan blive puttet ved siden af os, men ville føle det var 2 skridt tilbage nu når han falder så godt i søvn i sin egen seng på eget værelse. Men man må jo også anerkende at nogle gange gør man meget, for selv at få noget søvn 😁😁😁 og som jeg har skrevet før, så sover han jo heller ikke meget om dagen, så der har jeg ikke engang mulighed for hvile....
Hilsen Louise