Brev:
Mad og vægt
8. september 2018
Alder:
6 mdr.
Mad og vægt
Hej Helen
Min datter er en madglad pige og jeg er en smule bekymret, trods min sundhedsplejerske prøvede at understrege, at jeg ikke skulle tænke over det.
Sagen er den, at jeg havde graviditetssukkersyge i min graviditet, så jeg er bange for hvordan dette påvirker min datter. (om det kan påvirker hende). Mest fordi hun er ret så madglad.
Hun er lige blevet 6 mdr og målt til 67cm samt 9140 gram.
Hun er en stor lækker pige og vi bøvler noget med at finde tøj der passer hende.
Når hun får flaske græder hun hver gang hun skal bøvse af midt i flasken og igen når flasken er tom. For det meste kan man tage hendes opmærksomhed indenfor et par minutter og hun har glemt det, med mindre hun er godt træt, så er hun bare ked af det.
Hun spiser mellem 600-800 ml MME + 220 vælling samt grød 2 gange om dagen, men nogle gange spiser hun op, andre gange 4 mundfulde.
Hun kunne nok spise mere MME eller vælling, hvis hun fik lov.
Bør vi tænke over maden eller skal det nok rasle af hende når hun engang begynder at kravle ?
Jeg har selv et lidt forhøjet BMI på 28.5 og har svært ved at tabe mig trods god indsats på kost og motion. Faren er normalvægtig.
Alle andre babyer omkring mig er alle sådanne nogle små nogle, og dem i mødregruppen spurgte også forleden, om ikke hun var for stor??!!
Bør jeg være bekymret og gøre tiltag, eller fortsætte som nu og se tiden an?
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor