Brev:
Mad til lillebror
4. september 2018
Alder:
8 mdr.
Mad til lillebror
Kære Helen,
Vores dejlige lillebror begyndte på mos og grød allerede, da han var fem måneder gammel, og han er heldigvis glad for at spise. Det er dog ikke så store portioner, vi får i ham længere, og jeg er lidt i tvivl, om han er helt med ift. sin udvikling.
Problemet er, at han kun kan spise helt pureret mad. Hvis der er bare små klumper (som fx kartoffel moset med gaffel), kløjs han fuldstændig, og han kaster faktisk tit rigtig op bagefter. Han er også begyndt at spænde op i hele kroppen, rejse sig i sædet og blive helt rød i hovedet, når han spiser. Han kan selvsagt slet ikke finde ud af fingermad som rugbrødstænger, kogt frugt, pasta el. lign.
Han elsker at sidde med ved bordet, og jeg sørger for, at han er sulten ved måltiderne (han får som udgangspunkt tre om dagen), men det er klart, at hvis han slet ikke kan spise, får han også flere flasker, end jeg egentlig ville mene, han skulle på nuværende tidspunkt.
Hans søster var lige modsat, så jeg er bare lidt i tvivl, om han måske blot er lidt mundmotorisk langsom, og vi bare skal væbne os med tålmodighed, eller om vi bør reagere?
Begge vores børn har meget stramt læbebånd, og det generede ikke hans søster ift. at spise, men jeg ved ikke, om det kan spille ind?
På forhånd tak:)