Brev:
5 mdr gammel dreng og mad
3. september 2018
Alder:
5 mdr.
5 mdr gammel dreng og mad
Hej Helen.
Skriver til dig da jeg lige har brug for lidt sparring omkring min dreng på 5 mdr.
Er lidt i tvivl om han får nok mad. Han bliver stadig ammet, men er den sidste måned begyndt at give ham grøntsagsmos af forskellig slags.
Han er glad, nysgerrig, og er meget vågen, når han er vågen.
Er begyndt at række ud efter ting, og vil bare gerne være med.
Han har dog lidt hård mave, så giver ham også sveskemos ved siden af
Han går typisk i seng kl 20:00 og spiser kl 24, 03, 06 (han bliver ammet her)
Så bliver ham ikke ammet igen før kl 09:00, når han sover sin formiddagslur.
og så bliver han ammet igen når han skal sove middagslur kl 12 ofte.
Her ind imellem er jeg begyndt at give ham noget grøntsagsmos.
Han bliver ammet igen sen eftermiddag, og så når han skal sove til natten.
Så alt i alt er det ca 6 amninger i døgnet.
Han vil overhovedet ikke spise bryst, når han er vågen. Jeg kan kun få ham til at spise bryst når han næsten sover, eller han sover.
Hvad tænker du om ovenstående, plus kan jeg gøre mere end det jeg gør for at hans mave ikke er så hård?
Venlig hilsen
Maria