Brev:
Skal jeg fortsætte med at amme del 2
13. august 2018
Alder:
3 mdr.
Skal jeg fortsætte med at amme del 2
Hej Helen,
Mange tak for dit hurtige svar!
Ift. Etablering af amning efter fødslen, så blev jeg tilbudt at blive på sygehuset nogle dage. Personalet synes at min søn virkede sulten og syntes derfor, at han skulle have erstatning. Også selvom han var født til termin, havde fin vægt osv. Alt var helt normalt. Men idet han fik erstatning blev der ikke suttet gang i mælken. Og der var ikke megen rådgivning desværre. Så jeg har kæmper lige siden for at opretholde en mælkeproduktion/øge.
Jeg ammede ikke storesøster men malkede ud, da hun ikke rigtig kunne få fat i brystvorten. Men lillebror sutter fint og vil gerne. Der er bare ikke nok mælk. Tror du ikke at den manglende mælk skyldes, at det ikke kom i gang lige efter fødslen?
Jeg vil rigtig gerne amme, men gør det nu så sjældent, at mælken er blevet helt tynd som vand - hvilket han får mavekneb af. Og jeg kan ikke kæmpe alt for meget, da jeg skulle kunne være der for storesøster også.
Så mon der er noget at gøre for at få amningen op og stå nu, uden at det kommer til at kræve alt for meget? Hvor ofte vil jeg skulle malke ud, og skal jeg starte med det, for at få mælken i gang igen? Vil jeg kunne komme til at amme lige så meget og antal mdr. Som de der fik fuld amning i gang lige efter fødslen?
Tak for en god brevkasse.
Med venlig hilsen
En mor