Brev:
7 måneder og sover først 21-21.30
4. maj 2018
Alder:
7 mdr.
7 måneder og sover først 21-21.30
Hej Helen.
Tak for dit sidste svar.
Jeg har nu et andet problem jeg har brug for hjælp til! Dog stadig om søvnen.
Sidst jeg skrev til dig havde jeg problemer med at min datter på 7 måneder, tog lur fra 19 til 20. Det gør hun ikke mere, nu sover hun bare først mellem 21-21.30.
Vores dag ser sådan ud:
(Fulgte dit råd omkring fast tidspunkt at stå op)
07 Vågner
08 Morgenmad
09 Formiddagslur
11 Vågner
12 Frokost
13 Sidste lur
15.15 Vågner – Frugt og smoothie
18.00 Aftensmad
(Prøver at putte hende omkring kl.19)
21-21.30 Godnat
Sidst foreslog du at hun skulle have en tredje lur, men det kunne jeg ikke få til at passe ind.
Jeg er begyndt at tænke om hun skal have mindre søvn i løbet af dagen? Hvis hun f.eks. sover til senere end 15.15 (men stadig ikke til senere end 16) så kan hun sagtens være vågen til 22-23.
Nogle dage hvor vi er ude og hun vågner fra sin sidste lur omkring 13.30, så sover hun omkring kl.19-20 om aftenen.
Kan det passe at hun allerede skal sove så lidt om dagen? Hvis ja, hvilken lur vil så være bedst at afkorte?
Med venlig hilsen
Emilie