Brev:
Grød - hjælp til at komme tilbage på sporet
7. marts 2018
Alder:
6 mdr.
Grød - hjælp til at komme tilbage på sporet
Hej Helen
Så er det min tur til at søge hjælp igen:
Vi er for et par uger siden opstartet på grød med vores datter på snart 6 mdr. Men efter et par uger er vi nu kommet på afveje. Således at hun nu begynder at græde, så snart man begynder at give hende hagesmæk på, samt slår skeen ud af hånden på én, når man prøver at nærme hende med den. Derudover er selve forsøget på at give hende lidt smagsprøver/mad pt. ledsaget af en masse gråd, hvorfor det hurtigt stopper. Det er en my bedre, når min mand giver det, men han arbejder og kan derfor ikke give det på daglig basis.
Jeg har prøvet med forskellige slags grød/mos samt mere eller mindre flydende grød, men det er, som om det hele bare er gået op i en spids for alle parter nu.
Vi har derfor brug for nogle råd til at komme tilbage på sporet. Skal vi holde lidt pause? Skal vi øve oftere? Misser vi at komme igang inden seks måneders-mærket, hvis vi venter? Skal vi forsøge med samme type grød i en periode eller hellere forskellige slags?
Hun er fuldammet og generel sund og rask og vokser og udvikler sig, som hun skal. Hun virker også nysgerrig nok på vores andres mad og rækker ud efter denne. Mundmotorisk virker hun også til at være fint med.
Håber, du har nogle gode råd.
Med venlig hilsen
M&J