Svar: Den sene aftenflaske
2. maj 2005
Alder:
9 mdr.
Kære Line
Den sene aftenflaske er et evt. med den alder din dreng har nu. Det vil sige at nogen børn fortsat behøver den, for at få dækket deres mælkebehov og for at sove bedre gennem natten og andre børn begynder at kunne undvære den nu.
Frem mod 1 års alderen skal din drengs mælkebehov nedsættes langsomt til 500ml i døgnet, som er den mængde han skal have fremover. Derfor vil det være naturligt at du frem mod 1 års alderen skærer flaskerne væk og du kan her forsøge med den sene aftenflaske først, eller den om eftermiddagen. Mange børn nyder jo at falde i søvn, efter at have fået lidt mælk.
Fortsat held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske