Brev:
Mad og mælk - 8 mdr.
7. juni 2017
Alder:
8 mdr.
Mad og mælk - 8 mdr.
Hej Helen
Jeg har et par nye spørgsmål omkring mad og mælk til vores datter på 8 mnd.
Hvad vil være en passende mængde MME til en 8 mnd pige på 9 kilo om dagen?
Hvor mange gram kød skal hun have om dagen i alt, nu hvor hun får det 2 gange om dagen?
Skal der forsat blandes MME i hendes varme mad?
Hun får fem flasker om dagen (kl 04, 08.30, 12, 19 og 23.30) – og jeg ved, vi bør komme ned på fire og fjerne den kl 8.30, men det er ofte den hun drikker mest af, så ved ikke helt hvordan vi skal bære os ad? (Hun spiser fint morgenmad inden ca. 7.30 og frokost kl 11.)
Og så kom vi til at tale om, hvis man selv spiser på andre tidspunkter end baby – fx en lille snack – skal man så også tilbyde hende noget der? Nu ved hun jo efterhånden hvad mad er og kigger ret nysgerrigt hvis vi lige tager noget.
Med venlig hilsen
Maria