Brev:
Pludselig natteuro - 6 mdr.
5. juni 2017
Alder:
6 mdr.
Pludselig natteuro - 6 mdr.
Hej Helen,
Nu er det længe gået rigtig godt med at putte vores nu 6 måde gamle søn, vi kører er fast ritual og han forstår han skal sove.
Men pludselig igår ville han ikke falde til ro og nu igen idag.
Mit spørgsmål går på hvad jeg skal gøre når han ikke kan finde hans normale ro. Han sover på eget værelse og virker tryg og glad for det.
Han bliver puttet omkring kl 19-20, får en drømmeflaske kl 23-02, sover til kl 4 hvor han skal have sutten, så til kl 6 hvor han kommer over i min seng ammes og bruger desværre mig som sut ind til kl 8.
Normalt kan jeg gå så snart jeg har lagt min søn, men de sidste to dage har jeg siddet inde hos ham til han sover. Derfor tolker jeg ham har ekstra brug for tryghed og omsorg, hvilket er helt forståeligt og fint. Der sker voldsomt meget udviklingsmæssigt, han har lige lært at sidde op selvom vi ikke har trænet ham i det, han kan næsten kravle og er ved at blive rigtig glad for at ligge på den tykke mave - også er der alle de nye indtryk med sådan en nysgerrig størrelse.
Men jeg vil selvfølgelig rigtig gerne tilbage til at han er helt tryg ved at sove selv. Hvad kan jeg gøre for at hjælpe ham?
Jeg synes det hjælper at jeg bare sidder ved siden af ham, men fornemmer at øjenkontakt gør ham mere vågen.. Jeg snakker ikke med ham, sidder bare.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på om han har regnet ud jeg kommer når han pylre og hvis, hvordan man kommer ud af det? Jeg har ikke lyst til han skal græde ud, men er i tvivl om jeg er nødt til at vente lidt med at gå ind til ham.
Med venlig hilsen
Kristina