Brev:
Flaske og amning
8. april 2017
Alder:
7 mdr.
Flaske og amning
Hej Helen,
Så har vi brug for lidt råd igen angående vores dreng der nu er 7,5 mdr.
Han vokser som han skal og trives.
Vores dreng har tidligere sagtens kunne tage sutteflaske når vi har haft brug for det. Vi skal til bryllup i i starten af maj i Sverige hvor vi gerne vil have ham passet. Da jeg skulle til polterabend sidste weekend oplevede vi lige pludselig at han ikke ville tage sutteflaske. Han får stort set ikke mælk i løbet af dagen mere så min mand klarede det med skemad også var der mælk til dagen og aftenen.
Min mand havde tilbudt ham flaske inden middagssøvnen men han afviste flasken og tænkte at han ikke var mere sulten og sov også fint uden. Men da han skulle lægges om aftenen ville han heller ikke men han faldt også her i søvn uden men da vidste jeg at noget måtte være galt for han plejer altid at ville have mælk inden han skal sove til natten. Da han vågnede nogle timer efter afviste han igen sutteflasken og her var det ikke muligt at berolige ham uden, naturligvis. Jeg kom hjem med det samme og han spiste virkelig igennem.
Vi skal til bryllup om en måned og ønsker at give det et forsøg i forhold til sutteflaske også så jeg kan være mere fri resten af ammeperioden hvis det er muligt.
Vi har købt nye dutter til vores avent sutteflasker, som er mere alderssvarende til ham. Vi har ikke prøvet endnu men vi tænker det er min mand der skal prøve og jeg skal være i et andet rum eller ude af lejligheden. Har du nogle gode råd i forhold til det? for 2 måneder siden tog han fint sutteflaske...
Et andet spørgsmål er om det er nødvendigt at tilsætte MME i skemaden da det virker som om vores dreng tidligere har reageret negativt i form af mavepine i forbindelse med MME. Nu i forbindelse med skemaden er det svært at sige om det er skemaden eller MME der giver han maveproblemer og hård mave. Han har hård mave til tider og får masser af væske og også sveskemos til at sætte gang i maven men den driller ham stadig indimellem. Jeg har droppet MME i en periode men har svært ved at sige om det er det hans mave har reageret på. Vi troede hans mave snart havde vænnet sig til skemaden, men der går måske noget tid?
Hilsen
En håbefuld mor