Brev:
Hvornår er baby døsig?
29. marts 2017
Alder:
4 mdr.
Hvornår er baby døsig?
Hej Helen,
Jeg har arbejdet meget med at få putteritual til lur og aften til at virke, men jeg synes det er svært at aflæse hvornår min søn er døsig.
I din bog står der at det er når øjnene køre rundt og han ikke længere kan holde dem vågen selv hvis han bliver flyttet.
Jeg synes min søn er svær at aflæse, jeg kører ofte mere efter tid end signaler. Han er cirka vågen i to timer - og deromkring begynder øjnene at klø. Når han klør går jeg ud og giver ham strikketrøje og hue på, efterfulgt af amning, til sidst bliver han lagt og får sin sutteklud og evt sut.
Men... De fleste dage lukker han ret hurtigt øjnene under amningen, hvis jeg tager ham fra vågner han helt op og bliver ked af det. Han lukker øjnene efter ca. 3 min.
Jeg har tidligere forsøgt at amme ham så snart han kløede, efterflugt af samme ritual for at sikre han fik en god portion mad, men han bliver tit meget ked af det når jeg taget ham fra og går ud for at give ham overtøj på.
Han bliver altid ammet når han kommer ind fra en lur og han sover mellem 30 min og 1,5 time (typisk 1-2 lange og en kort lur i løbet af dagen), han sover ok om natten, men afbrudt af mange amninger og korte intervaller (typisk 2 timer sovende - han bliver ammet liggende og i søvne - jeg har samme problem om aftenen, jeg kan ikke se hvornår han skal ligges fra mig).
Jeg vil meget gerne at barnevognen skal være et dejligt sted.. Jeg har læst at man skal passe på med at tage babyer op igen når de er blevet lagt, da de aflæser det som om at man godt ved at det ikke er dejligt at ligge dernede. Det signal vil jeg jo heller ikke ret gerne sende, men hvad pokker gør man så når baby bliver ked af det når man ligger ham fra sig?
Jeg håber du vil dele dine tanker med min omkring hvad jeg kan gøre for at bliver bedre til at ligge ham fra mig i barnevognen, samt hvordan jeg kan blive bedre til at aflæse hvornår han er døsig.
Med venlig hilsen
Kristina