Brev:
Besvær ift flaske
10. januar 2017
Alder:
3 mdr.
Besvær ift flaske
Hej igen
Tusind tak for dine uddybende svar. Jeg er løbet ind i endnu en udfordring.
Ofte afviser vores søn flasken ligeså heftigt, som han afviste at spise ved mit bryst. Han forsøger, hoster, skriger... og sådan fortsætter det. Typisk et par gange i løbet af et døgn. Andre ganske spiser han roligt uden bøvl.
Det sker ofte, når han vågner og græder meget... kan være op til fire timer efter sidste måltid, så sulten burde være der... Så efter lidt kamp falder han i søvn og vågner kort efter i bedre humør. Jeg laver mange flasker, som ikke bliver til noget, fordi han afviser, selv om han virker sulten.
Vi bruger arlas økologiske baby and me samt min udmælkede mælk. Nogle gange blandet, nogle gange hver for sig. Og nu også en enkelt flaske syrnet allomin for at få gang i maven, som står ret stille efter flaskeintroduktionen.
Kan han blive smagsforvirret? Kan det være suttehovedet (han gør det ved to typer, som vi har)? Jeg er utrolig frustreret over, at det er så svært at få mad i ham. Først brystet, nu også flaske. Jeg vil SÅ gerne skabe en rolig spisesituation for ham.
Han får spist noget, så det er ikke helt krise, men jeg bliver nødt til at få fundet en måde at give ham (nok) mad uden skrig og skrål og kamp. Det er utrolig udmattende for både ham og mig.
På forhånd mange tak.