Brev:
Frustreret over det mad - 7 mdr.
10. januar 2017
Alder:
7 mdr.
Frustreret over det mad - 7 mdr.
Kære Helen
Vi har været i gang med maden siden lillesøster var 4-5 måneder og vi startede med grød og grød går også stadig godt og hvis det stod til hende, så fik hun bare grød til alle måltiderne.
Hun har aldrig været glad for mos og jeg synes efterhånden at jeg har prøvet alle slags mos, og bliver til sidst også lidt frustreret over at hun ikke vil spise det når jeg har brugt tid på det. Hun bliver decideret sur hvis hun får noget hun ikke kan lide. Jeg har også prøvet at lave peberfrugtsovs til mm. men intet virker.
En dag fik hun en most kartoffel med brun sovs og det gik ok. Igår prøvede jeg at blende pasta og kødsovs og rører op med mme men det var ikke et hit.
Jeg har efterhånden kun 4 forskellige ting at give hende. Mild havregrød fra pulver, grød med pasta og gulerod fra pulver, fuldkornsgrød med græskar og gulerod fra pulver og så karry, kylling og ris fra glas. Som du kan se er det sket ikke lykkes med grøntsagsmos.
Jeg bliver stresset over det, da jeg hver gang står og overvejer hvad jeg skal give hende til frokost og aftensmad.
Jeg tilbyder hende kartoffelbåde, grøntsager i buketter og fx fiskefrikadelle i hånden. Har også givet røget laks (i små stykker) og det kunne hun godt lide. Har også forsøgt med bondebrød og leverpostej og det spiser hun også men jo ikke særlig meget og mister tålmodigheden.
Der hvor vi er nu så starter jeg altid med at forsøge med noget mos og når hun ikke vil det så fortsætter jeg med grød. Hvis jeg blander de to ting så bliver hun sur efter to skefulde og nægter at spise mere før jeg får hende overbevist om, at det er ren grød.
Frugtmos er heller ikke bare sagen.
Det er som om at alt på ske det er hun imod.
Jeg har sat to af flaskerne ned til 165 ml og det er forskelligt om hun spiser det hele eller levner. Dette for at gøre plads til maden men det gør ingen forskel.
Vi har ingen mellemmåltider, da jeg så næsten kan være sikker på hun slet ikke vil spise aftensmad.
Hun er en stor pige på 11,8 kg og 71 cm.
Hun er som du ved svær at gøre tilfreds og kan derfor ikke aflæse om hun er sulten eller det er noget andet. Hun er begyndt at sove både mindre nat og dag og vi har aldrig en lur på længere end 1,5 t.
Jeg er simpelthen så frustreret med det mad og ved ikke hvad jeg skal gøre mere.
Håber du kan hjælpe.