Brev:
Forstoppelse hos baby 7.5 mdr
9. januar 2017
Alder:
7 mdr.
Forstoppelse hos baby 7.5 mdr
Hej
Min datter, som stort set kun spiser selv, efter hendes ønske, døjer meget med hård mave. Det påvirker alt; humør, udvikling(hun kan ikke lide at ligge på maven eller rulle når det er værst), søvn, lyst til at spise, ja det hele er bare bedre når maven fungerer.
Hun får grøn allomin og er god til at drikke vand af kop. Vi har efterhånden prøvet alt synes jeg, men hun stopper bare til så let. Jeg ved godt at svesker og fibre er godt, men hvad skal vi undgå? Hun elsker rugbrødsmadder med pålæg, brocolli, ærter, kogte grøntsager. Jeg giver ikke banan da jeg har læst det stopper maven. Ej heller lyst brød eller kartofler. Er avokado stoppende? Det elsker hun og har fået det meget. Da hun ikke spiser grød laver jeg pandekager af havregrød på mme, frugt os, et æg og lidt mel-men må hun få æg og mel?
Vi har prøvet laktulose hvilket hun fik meget ondt af, så nu er det movicol men vi har stadig ikke fundet den rette dosis.
Hvorfor skal brød være uden kerner? Hun kan fint lide det og det er vel sundt?
Vi havde enlang periode hvor hun ikke ville spise, men efter der er kommet bare lidt gang i maven spiser hun ret godt, men altså selv. Det var simpelthen forstoppelse der gjorde hun ikke spiste.
Hun er ret god til at putte maden i munden og spise det, så kan det være hun får slugt for store stykker, da hun jo ikke kan tygge endnu, og det er det der stopper hende til?
Jeg synes vi har prøvet alt, og man hører jo også det er et almindeligt problem, men jeg kan jo bare se hvor meget bedre hun har det, når maven kører, så har du nogle gode madråd til en der spiser selv, og, måske mest, hvad vi skal undgå?
Hilsen