Brev:
Skemad og igang med 2. måltid
14. oktober 2016
Alder:
5 mdr.
Skemad og igang med 2. måltid
Hej Helen
Min søn er 5 mdr. Vi er begyndt på skemad d.2/10. Så på søndag har han været på grød til frokost i 2 uger.
Han kan næsten spise 1/2 dl grød til frokost, nogle dage er bedre end andre.
Kan jeg begynde at tilbyde ham mos med grøntsager til aften nu?
Kan jeg evt. blande flere forskellige grøntsager sammen til at starte med? Eller er det bedre at starte med at blande to grøntsager fx. Kartofler + squas første 2 dage, 3 - 4 dag kartofler + broccoli, 5-6 dag kartofler + gulerød, 7 - 8 dag kartofler + blomkål, 9-10 dag kartofler + pastinak, Hvordan ser denne plan ud?
Og når jeg så har været ovenstående igennem vil jeg på 11 dag blande 3 grøntsager sammen som fx. kartofler + gulerød + broccoli også variere hen ad vejen.
Jeg syntes han tager godt imod grøden til frokost? Men jeg vil hellere ikke gå for hurtigt frem, så hvad vil du anbefale med hensyn til 2 måltider om dagen er det for tidligt skal jeg vente lidt?
Hilsen