Brev:
Amning og rytme
6. oktober 2016
Alder:
9 mdr.
Amning og rytme
Hej igen Helen
Tusind tak for din tilbagemelding vedr. putning af vores søn. Det var nogle gode og konkrete råd, vi sagtens kan få indarbejdet her hos os :-)
Jeg har lige et lille spørgsmål mere, eller faktisk to. Håber at det er i orden.
Jeg ammer pt. 2 gange i døgnet, til putning og så en enkelt gang om natten eller tidlig morgen. Jeg ammer slet ikke om dagen længere, min søn kan slet ikke finde ro til det. Jeg putter MME i hans morgengrød og så i eftermiddagsgrøden. Vel ca. hvad der svarer til 150 ml. i alt. Får han sit mælkebehov opfyldt? Jeg har tidligere prøvet at give ham MME i kop, men han gider ikke drikke det, medmindre det er så fortyndet, at det nærmest er vand.
Og så rytmen... Han sover pt. to lure, hvor formiddagsluren ligger ca. 2 timer efter han står op om morgenen og eftermiddagsluren ligger ca. 3 timer efter, han står op fra første lur. Den første lur har en varighed på 1-1½ time og næste lur, sover han sjældent mere end en time. Hvordan får jeg ham til at sove længere til 2. lur? Han virker ofte træt og uoplagt, og der er laaaang tid til kl. 18.30-19.30, hvor han puttes til nat.
Hans nuværende rytme i ca.-tider:
6.30-7.30 - står op
havregrød, vand
8.30-9.30 - første lur, sover ml. 1-1½ time
rugbrød med pålæg, øllebrød, grøntsager, vand
13-14 - anden lur, varighed ml. 40 min.-1 time
15 - grød eller brød, frugtmos
17.30 - aftensmad
vaskes, nattøj, tandbørstning
18.15 - lille portion grød el. mos
18.30-19.30 - ammes og puttes
melder sig stadig nogle gange i løbet af natten, men ammes kun én gang, enten midt nat eller tidlig morgen.
Venlig hilsen
Kristina