Brev:
Lillebror er meget sulten :)
5. oktober 2016
Alder:
4 mdr.
Lillebror er meget sulten :)
Kære Helen
Så har vi fået en lillebror i familien, og jeg har lidt spørgsmål, da han ikke er ligesom min store dreng! ☺.
Lillebror er 4 måneder nu og har de sidste to uger ændret i sin rytme. Han har, fra han var 8 uger haft et rytme der sagde:
Amning og godnat klokken 19-20
Amning kl. 03-04 og direkte tilbage til søvnen.
Amning og godmorgen kl. 6-7.
Amning og lur kl. 8-9.
Resten af dagen er pt. mere løs, men jeg arbejder på at få mere rytme ind.
Det nye er, at han pludselig også vågner omkring klokken 24 og er sulten.
Han spiser generelt længe synes jeg – mellem 15-30 minutter. Og han spiser op mod 8-9 gange dagligt. Desuden er han begyndt, at afvise sutten fuldstændig. Han har ellers brugt sut fra starten og været glad for dette tror jeg. Men fra den ene dag til den anden, vil han ikke tage den længere.
Han vejer omkring 8 kg og er cirka 62cm lang.
Jeg synes han spiser meget og længe, og vil høre om du har nogle tanker om dette. Kan det være en erstatning for sutten?
Jeg overvejer at indføre en aftenflaske MME for at se, om det gør en forskel. Vil det være ok? Kan være bekymret for hans lille mave. Han har i en periode haft grønlig afføring.
Tak for en rigtig god brevkasse!
Kærlig hilsen
Stephanie