Brev:
Dagsplan 4 mdr.
3. oktober 2016
Alder:
4 mdr.
Dagsplan 4 mdr.
Kære Helen
Så er vores datter blevet 4 måneder, og vi overvejer at prøve at give hende lidt smagsprøver på grød nu.
Lige nu ser hendes dagsrytme nogenlunde ud som følgende:
Vågner kl. 6.30 og får en flaske med det samme (200ml)
Ligger lidt i sengen og pludrer/prøver stemme af mens jeg får tøj på/når et bad mm.
Kommer på altivitetstæppe og lidt i skråstol. Sidder på skødet mens jeg spiser morgenmad. Lidt på arm mm.
Kl. 8.45: får flaske (200 ml)
Kl. 9-9.15: puttes til lur og sover forhåbentlig 1,5 time.
Kl. 10.30-10.45: op fra lur, sidder lige og vågner lidt og vi snakker lidt sammen. Derefter er det så svært at aktivere hende.
Kl. 12-12.15: flaske (200 ml)
Leg igen men svært at finde på noget.
Kl. 13-13.15: puttes til lur og sover forhåbentlig 1,5-2 timer med hjælp.
Kl. 15-15.30: flaske (200 ml)
Lege og aktiveres og er måske med til at hente storesøster.
Kl. 17-17.30: puttes til sidste lur og sover som regel 40 min.
Kl. 18-18.30: flaske (200 ml)
Følger lidt med i aftenrutinen med storesøster, får måske bad, ligger lidt uden tøj på ved aktivitetscentret, får nattøj på.
Kl. 19.30-20: Flaske (200 ml) og puttes til natten, sover som regel kl. 20.30.
Mit spørgsmål går på hvornår på dagen du synes det giver mening at give smagsprøve på grød? Hvad du kan foreslå at aktiviteter med en på 4 mdr.?
På forhånd tak.
PS Min datter vågner ved 3-4 tiden og får en flaske mælk om natten.