Brev:
Spiser ikke nok fast føde og er blevet mere bevidst om brystet
14. august 2016
Alder:
11 mdr.
Kære Helen,
Jeg er usikker på om min datter spiser nok mad og bliver for mæt på brystet.
Hun bliver 1 år i starten af september og starter på samme tid op i institution.
Min datter får stadig bryst - aften før putning og 2 gange i løbet af natten, og 1 gang i løbet af dagen. Hun er begyndt at blive mere bevidst om brystet og er begyndt at pege. Jeg har holdt mælkindtaget til primært aftenputningen og natten, og een gang om dagen, men nu er hun begyndt at pege mere og vil gerne have yderligere 2 måltider - 1 om dagen og 1 omkring kl. 23 når hun vågner op. Hun bliver lagt ca. 19:30.
Jeg har hele tiden haft problemer med at få nok fast føde i hende. Er faktisk usikker på, hvor stor en potion mad der er nok. Så føler oftest hun får for lidt mad. Så har nok ikke været for standhaftig ift at fjerne hendes opmærksomhed fra brystet. Vil jo også være sikker på hun får mad.
Hun startede med fast føde efter de 6 måneder. Er ikke decideret afvisende, siger også uhmm, men spiser få bider og lukker munden, fjerner hovedet osv. Jeg er bange for at presse hende, og tilbyde hende mad hele tiden. Desuden syntes jeg det er svært at nå så mange måltider igennem dagen. Hun er ret træt om aftenen, så efter 17 er det svært at få noget mad i hende overhovedet.
Det fylder en del hos mig, og hun kan jo også mærke det, samtidig kommer jeg nok til at virke for ivrig ift at få mad i hende når hun endelig spiser.
Jeg vil gerne kunne nyde at tilbyde hende bryst noget tid endnu, men den faste føde er jo vigtigere.
Hvad skal jeg gøre?
Kærlig hilsen
Anette