Brev:
Sygdom og manglende appetit
7. august 2016
Alder:
21 mdr.
Sygdom og manglende appetit
Kære Helen
Vi har en skøn pige på 21 mdr. Hun har altid sovet super godt og er generelt nem og glad. Hun er desværre bare syg hele tiden.
Først var hun plaget af mellemørebetændelse samt væske i ørene og fik lagt dræn. Så har hun haft adskillige virus, hånd, fod- og mundsyge, skoldkopper, plus meget lange forkølelser. Hun spiser meget meget lidt, og hun er meget kræsen. Kød rører hun overhovedet ikke, hun bliver tilbudt men nægter at smage og siger ad eller bliver ked af det. Hvis hun fx får lasagne så sorter hun bare kødet. Hun vil heller ikke have kartofler men tilgengæld så elsker hun pasta og grøntsager. Hun er også meget glad for frugt og ost. Men altså hun vil ikke have det samme aftensmad som os, selvom vi altid tilbyder hende det. Hun vil heller ikke spise grød eller boller. Rugbrød spiser hun fint. Og hun drikker masser vand og mælk.
Hver morgen er hun oppe omkring kl. 5 og hun vil under ingen omstændigheder sove længere. Vi har prøvet at give hende natmad, give hende mørklægningsgardin og mange andre ting men intet hjælper. Hun sover så fra 20.00-5.00 og til middag sover hun mellem 1,5-3 timer. Vi har tænkt på om hun er sulten men hun vil simpelthen ikke spise noget natmad. Det virker også som om hendes immunforsvar er i bund, da hun aldrig når at blive rask inden næste sygdom/virus rammer hende.
Med venlig hilsen
Maries mor